PROGRAM PENGANTARABANGSAAN KE INDONESIA 2012.

PROGRAM PENGANTARABANGSAAN KE-2 TAHUN 2012.

MEDAN DAN ACHEH – 4hb- 7hb Jun 2012 (4H 3M)

Misi membawa 20 guru dan 10 pelajar SMKTM

“Bench Marking to Medan UNIMED and SMA 1 Negeri Medan

“HOPE FOR HUMANITY TO ACHEH- RUMAH ANAK YATIM JOHOR MEDAN “

4 JUN

Bertolak dari LCCT ke Medan. Lawatan ke UNIMED dan SM 1 Negeri Medan. Makan Tengahari di Medan Mall. Lawatan ke Bandar Medan seperti ke Pasar Ikan (pakaian dan batik), Maimoon Palace dan Masjid Raya. Check in ke Hotel Inna Dharma-Deli dan makan malam di Merdeka Walk.

5 JUN

Sarapan pagi. Bersiap ke Lapangan Terbang untuk ke Aceh. Sampai ke Aceh terus ke Rumah Anak Yatim Johor untuk program “Hope for Humanity”.. Makan Tengahari di Retoren Ayam Tangkap. Melawat Masjid Baiturrahman, Kapal Apung, Muzium Tsunami dan Kg. Nelayan yang telah musnah menjadi pantai akibat tsunami. Makan Malam di Awak Away (Ikan dan Udang Segar). Pulang ke penginapan.

6 JUN

Sarapan pagi, lawatan ke Syiah Kuala dan melihat penempatan mangsa tsunami dan kesan pemberontakan Gabungan Aceh Merdeka (GAM). Bersiap untuk ke airport dan dalam perjalanan singgah ke Makam Korban Tsunami. Makan tengahari di Restoren tempatan dan berlepas ke Medan. Sampai di Medan check in hotel dan free & easy. Makan malam di Merdeka Walk.

7 JUN

Sarapan di hotel, membeli belah di Pasar Ikan, Yuki dan melawat/membeli belah di kawasan pembuatan Bika Ambon dan Kek Lapis. Bersiap untuk ke airport. Makan tengahari di Rumah Makan Garuda dalam perjalanan. Pulang ke Malaysia


Comments

Popular posts from this blog

PERINDUSTRIAN DI MALAYSIA.

RAHSIA MEMELIHARA IKAN KALOI.

KEBAIKAN BELA IKAN PUYU DALAM RUMAH.